Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zlin 50L

Pomysł budowy modelu zrodził się w 2007 po wypadku Grupy Grupy Akrobacyjnej ŻELAZNY. Początkowo cały model miał być robiony od początku tzn. szkrzydła styropianowe i kadłub wykonany z pianki służący jako kopyto na formę do zrobienia właściwego kałuba. Jednak dzięki pomocy kierownika modelarni Jerzego Gieruszczaka udało się załatwić kadłub do Zlina w skali 1:5 wraz z osłoną silnika i kabiną pilota. Prace ruszyły w styczniu 2008 a skończony (bez silnika i wyposażenia) we wrześniu tego samego roku.

 

Skrzydło:
Wykonane metodą rdzenia styropianowego, dźwigary sosnowe 5x5mm całość pokryta balsą 2mm, na środku wzmocnione tkaniną szklaną #110g/m2. Profil u nasady NACA0018 na końcówce NACA0012. Pokryte folią termokurczliwą Oracover w kolorze ferrari red.

 

Kadłub:
Laminatowy, przejście kadłub-skrzydło wykonane ze sklejki 1mm. Pomalowany przez Pana Jana Kubicę farbami samochodowymi. Podwozie wykonane z rowingu szklanego na specjalnej formie, przykręcone do półki sklejkowej w skrzydle. Malowanie modelu oparte jest na samolotach Grupy Akrobacyjnej ŻELAZNY.

Dokładną relacje z budowy można przeczytać tutaj: Realacja z budowy Zlina

 

Dane Techniczne:

  • rozpiętość: 1660mm
  • długość: 1310mm
  • masa: 5200g
  • silnik: ASP FS 91 AR

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież