Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

DH-89A Dragon Rapide - relacja z budowy

08.12.2012

 

Kilka dni temu na Bielskiej modelarni rozpoczęła się budowa modelu DH-89A Dragon Rapide. DH-89A Dragon Rapide

      Model wykonuje instruktor wyżej wspomnianej modelarni, Jerzy Gieruszczak. Ma on zamiar wykonać wierną makiete znanego samolotu DH 89A Dragon Rapide konstrukcji brytyjskiej z 1934 z wytwórni De Havilland. Model wykonany będzie w oparciu o amerykańskie plany Sweitzer Enterprises w skali 1:6.

Plany Sweitzer Enterprises modelu DH-89A Dragon Rapide.

 

Dane techniczne:

 

Rozpiętość: 2440 mm

Długość: 1765 mm

Masa: 7-8 kg

Napęd: dwa silniki dwusuw 10-12cm3 lub wersja elekto (dane napędu elektrycznego pojawią się w dalszej części relacji)

Poniżej zamieszczamy kilka zdjęć z szybko postępującej budowy.

Konstrukcja kadłuba.  Konstrukcja kadłuba. 


 

 

11.12.2012

 

     Prace nad modelem postępują w tempie błyskawicznym. Sklejone i wyprofilowane są obie połówki kadłuba, wykonywana jest podłoga oraz mocowanie skrzydeł. Kratownica kadłuba wykonana jest z listewek balsowych 6x6mm. W rejonie przedziału pasażerskiego kratownica wzmocniona jest sklejką lotniczą o grubości 0,8mm. Mocowanie dolnego płata będzie realizowane za pomocą dwóch kołków z przodu oraz dwóch śrub ø 6mm z tyłu. Model najprawdopodobniej otrzyma następujące malowanie.

Takie malowanie otrzyma model.

Wyprofilowane boki kadłuba. Wyprofilowane boki kadłuba. Klejone połówki kadłuba pod dociskiem.

 


 

 

 

14.12.2012

 

       Dziś kolejna aktualizacja projektu DH-89A Dragon Rapide. W modelu został wykonany szkielet przedniej części kadłuba tzw. dziób oraz podłoga samolotu. Do wykonania  podłogi użyto sklejki lotniczej o grubości 0,8mm. Aby nie marnować sklejki, najpierw został wyciety z tektury szablon podłogi, który był kilkukrotnie dopasowywany i wprowadzane były potrzebne korekty. Następnie tekturowy szablon został odrysowany na sklejce i wycięty. Powstały w ten sposób element podłogi podobnie jak wcześniejszy szablon wymagał kilku przymiarek i niewielkich korekt. Gdy wszystko było już idealnie spasowane podłoga została przyklejona na kleju cyjanoakrylowym do bocznych ścianek kadłuba oraz pół wręg kryjących się w dolnej części kadłuba pod podłogą.

Podłoga przypięta szpilkami podczas klejenia. Mocowanie skrzydeł za pomocą kotwiczek wbijanych. Widok podłogi oraz wręg od dołu modelu.

 

        Model dzisiaj został zważony, jego aktualna waga  wynosi 0,592kg. Priorytetem wykonawcy tego modelu jest osiągnięcie jak najniższej wagi, gdyż model ma bardzo wąskie skrzydła, a co za tym idzie aby latał bezpiecznie będzie potrzebował odpowiednio dużej prędkości. Można ten efekt zniwelować osiągając jak najmniejszą wagę modelu.

Ważenie kadłuba. Przód kadłuba. Przód kadłuba. Przód kadłuba.


 

 

15.12.2012

 

       Mimo iż mamy weekend tempo prac nad modelem nie zwalnia. Dziś wykonane i wklejone zostały górne pół wręgi (w tym dwie mocujące górne skrzydło) oraz czub został oklejony balsą.

Klejenie górnych pół-wręg mocujących skrzydło. Widoczne górne pół wręgi oraz listwa kabinowa. Czub oklejony balsą.


 

Komentarze   

 
Paulo Caio
#41 Paulo Caio 2018-02-25 07:43
Siga pessoas, curta e também comente suas fotografias para aumentar a visibilidade no Instagram.
Cytować
 
 
farsicad.com
#40 farsicad.com 2018-02-24 10:42
2009. Conte indispensável pra gente. 1997. (Lebrun, 1999:118).
Cytować
 
 
seks daten
#39 seks daten 2018-02-21 19:31
Vind jouw liefde online met Datingsite Nr1.
Cytować
 
 
dywidenda
#38 dywidenda 2018-02-20 11:30
Magnificent beat ! I would like to apprentice while you amend your site, how could i subscribe for a blog website?
The account aided me a applicable deal. I have been a little bit familiar of this your broadcast provided vibrant clear concept
Cytować
 
 
Waltersag
#37 Waltersag 2018-02-20 01:35
And in endlessness look after in intelligibility condia.richtig. amsterdam/schoe nheit/mit-worko ut-abnehmen-374 45.html that no grease, ordered supposititious esteemed ones, should be considered a weight-loss food. Coating your salad with lubricate can pelllo.wahl.ams terdam/handlich e-artikel/2-woc hen-zitronendia et-37315.html meet up up as assorted calories as a in of keep quiet about ice cream. It’s a monumental micfei.bester.a msterdam/hulp-v an-de-dokter/af vallen-en-sport en-16564.html spread in the direction of losing bang, and starting your day.
Cytować
 
 
Gratis Datentransfer
#36 Gratis Datentransfer 2018-02-15 05:41
Buurmeisje neuken. Sommige vrouwen vinden dat interessant.
Cytować
 
 
goedkoopstesex.tk
#35 goedkoopstesex.tk 2018-02-01 11:52
Ik zie ԁit andеrs, hеt is ook niks seksueels ofzo.
Cytować
 
 
Htvabinia
#34 Htvabinia 2018-01-23 23:54
ok’ no credit check payday loans payday loans near me personal loans online pay day loan: https://paydayloans-online.us.org/ http://paydayloans-online.us.org/ OK’
Cytować
 
 
hair color
#33 hair color 2017-10-18 22:54
Wonderful web site. A lot of useful info here.
I'm sending it to several buddies ans also sharing in delicious.

And naturally, thanks to your effort!
Cytować
 
 
Forensic Sciences
#32 Forensic Sciences 2017-10-04 22:21
I was scratching my head at 'Third person limited' and 'Third person Omniscient' for a minute there .
. . until I realized I know what Shad was talking about.
I had this concept pointed out to me by a teacher I had reviewing
some of my earlier works back in high school . . . he pointed this out and explained
the differences and what I was doing . . . His name? Mr Chad
. . . interesting.
(Side note, I totally see Shad as being an English teacher)
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież