Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Dobór planów, kleju oraz odpowiedniego rodzaju balsy

Jak zabrać się do budowy modelu... Czyli od czego zacząć?

 

  • Plany

Od odpowiedniego doboru planów zależy bardzo wiele, możemy poprostu zbyt dużo się namęczyć przez plany z dużą ilością błędów. Niestety brak jest recepty na dobre plany najlepiej poprostu pytać innych modelarzy z planów jakiego rysownika korzystają. Dla początkujących modelarzy napewno możemy polecić Jerzego Gieruszczaka.

 

  • Balsa 

Najlżejsze drewno świecie  ale ma swoje różne odmiany; cięzkie, lekkie, tarde i miękkie najczęściej lekka jest miękka a twarda jest nieco cięższa dlatego też dużo zależy od odpowiedniego doboru odmiany balsy. Twardą balsę stosuję się najczęściej przy konstrukcjach wymagających dużej wytrzymałości a ich waga ma mniejsze znaczenie, używa się jej np. do kadłuba, osłon silnika, krańcowych żeber. Miekka balsa wykorzystywana jest przy pozostałych konstrukcjach jak np. żeberka, kesony.

 

  • Klej 

Używany przez nas klej to najzwyklejszy biały klej do paneli podłogowych rownie dobrze może to też być wikol lub też jeśli ktoś posiada żywica epoksydowa. Jeśli chodzi o kleje cyjanoakrylowe "szybkie" to nadają się wyłącznie do chwilowego przyklejenia elementu, klejenie to powinno się potem wzmonić innym klejem ponieważ kleje cyjanoakrylowe są kruche, chyba, że elementy niemają praktycznie żadnego znaczenia wytrzymałościowego. 

Komentarze   

 
Rzepka
#2 Rzepka 2013-07-16 00:46
Można by powiedzieć "do czasu" :) Niestety teraz takie czasy, że większość elementów klejonych jest na CA ale też trzeba przyznać że jakość tych klejów nieco się polepszyła i oczywiście niektóre elementy modelu można nimi kleić. Jednak cały model na CA to moim zdaniem kiepski pomysł zwłaszcza jeśli chodzi o takie elementy jak np. dźwigary, kesony etc.
Cytować
 
 
Wojtuś
#1 Wojtuś 2013-07-15 23:59
Witam
Co do klejów cyjanoakrylowyc h nie do końca się zgodzę. Zbudowałem model szkolny f1a Sowa wykorzystując tylko kleje cyjanoakrylowe ( rzadkie i średnio gęste).
Model sprawuje się wyśmienicie.
Pozdrawiam
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież